Τι είναι το digital marketing στο ecommerce;
Το digital marketing στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια διαδικασία που βοηθά στην αύξηση των πωλήσεων για τα online καταστήματα, χρησιμοποιώντας συνήθως πλατφόρμες που είναι κυρίως online. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την έμφαση στην αναγνωρισιμότητα του brand, κάποιες καμπάνιες ή διαφημίσεις ή κάποιες εκπτώσεις κ.α. Οι περισσότερες τακτικές μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχονται από τις παραδοσιακές στρατηγικές μάρκετινγκ, αλλά εφαρμόζονται online.
SEO & Web marketing
Το Search Engine Optimization (SEO) βοηθά στην αύξηση των “δωρεάν” επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης, ειδικά για την Ελλάδα, από την Google. Με το SEO μπορούμε να εμφανιζόμαστε στους χρήστες που αναζητούν να αγοράσουν τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας. Αυτοί είναι ποιοτικοί επισκέπτες, περισσότερο έτοιμοι να αγοράσουν, αφού μας αναζητούν ενεργά.
Η προώθηση ιστοσελίδων με τεχνικές SEO πρέπει να στοχεύει σε τέσσερις επιμέρους παράγοντες, ο συνδυασμός των οποίων μπορεί οδηγήσει σε μία επιτυχημένη SEO στρατηγική.
Social Media
H έκθεση στα Social Media παρέχει αναγνώριση στην ιστοσελίδα σας και αυξάνει την πιθανότητα επισκεψιμότητας από εξωτερικές πηγές. Επιπλέον, μία ισχυρή παρουσία στα Social Media ενισχύει το ρυθμό έκθεσης της ιστοσελίδας στο ευρύ κοινό και την καθιστά πιο προσιτή στις μηχανές αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση SEO και το marketing μέσω Social Media έχουν εξελιχθεί ραγδαία. Το social SEO είναι το μέλλον του online marketing.
Λέξεις κλειδιά
Η ορθή επιλογή των λέξεων κλειδιών αποτελεί τη βάση κάθε προωθητικής ενέργειας, καθώς αυξάνει το δείκτη σχετικότητας της ιστοσελίδας. Λέξεις κλειδία είναι οι φράσεις που πληκτρολογούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης. Λαμβάνοντας υπόψη τα εκατομμύρια των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά στο Internet, η επιλογή των σωστών λέξεων κλειδιών για την προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι το πρώτο σημαντικό βήμα ενίσχυσης της επισκεψιμότητάς της. Εστιάστε σε συγκεκριμένες σελίδες του website σας, οι οποίες είναι ξεκάθαρο ότι σχετίζονται με τα keywords που έχετε επιλέξει. Προσοχή: το να γεμίζετε απλά το περιεχόμενό σας με λέξεις-κλειδιά δεν λειτουργεί και όχι μόνο θα καταλήξετε να έχετε μη ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά ενδέχεται η ιστοσελίδα σας να μπει στη «μαύρη λίστα» των κυριότερων search engines εάν θεωρούν ότι προσπαθείτε να τις «ξεγελάσετε».
On-site Optimization
Αρκούν όμως μόνο τα keywords για να γίνεται σωστή ανίχνευση από τις search engines; Η απάντηση είναι αρνητική, καθώς η αφομοίωση των κατάλληλων keywords σε μία ιστοσελίδα, πρέπει να περιλαμβάνει και τα λεγόμενα meta tags της σελίδας, δηλαδή τα:
- Title tag
- Meta description tag
- Headings tag (h1, h2 κλπ.)
- Image tag
Το title και το meta description tag καθώς επίσης και το URL μιας σελίδας εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, επομένως όσο πιο ξεκάθαρα είναι, τόσο πιο εύκολο είναι για τους χρήστες να δουν τι ακριβώς προσφέρετε μέσα από την ιστοσελίδα σας.
Πρωτότυπο περιεχόμενο
Μία αποτελεσματική τεχνική για τη βελτίωση της φιλικότητας της ιστοσελίδας σας ως προς τις μηχανές αναζήτησης είναι το μοναδικό, πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχομένο. Το περιεχόμενο είναι αυτό που οι χρήστες εκτιμούν περισσότερο σε μία ιστοσελίδα.
Από τη στιγμή που η ιστοσελίδα σας αυξήσει την επισκεψιμότητά της, το περιεχόμενο είναι εκείνο που θα τραβήξει την προσοχή των χρηστών και θα τους οδηγήσει σε ενδεχόμενη αγορά υπηρεσιών και προϊόντων. Το περιεχόμενο προσθέτει ανεκτίμητη αξία στη SEO στρατηγική, ειδικά αν κατευθύνει τους επισκέπτες σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην ιστοσελίδα, έχει πρωτότυπο και πληροφοριακό κείμενο, είναι σχετικό με το θέμα και περιλαμβάνει ορθές λέξεις κλειδιά.
Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Ο βαθμός εγκυρότητας της ιστοσελίδας σας υπολογίζεται από των αριθμό των σελίδων που δείχνουν προς αυτή, τα λεγόμενα backlinks. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι την ίδια βαρύτητα. Οι μηχανές αναζήτησης δεν αξιολογούν τις ιστοσελίδες βασιζόμενες μόνο στον αριθμό των bakclinks. Αντίθετα, δίνουν έμφαση στην ποιότητα των συνδέσμων αυτών. Για παράδειγμα, αξιολογούν θετικά έναν εξωτερικό σύνδεσμο που προέρχεται από μία ιστοσελίδα με υψηλή εγκυρότητα, η οποία είναι σχετική με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας.
Λέξεις κλειδιά
Η ορθή επιλογή των λέξεων κλειδιών αποτελεί τη βάση κάθε προωθητικής ενέργειας, καθώς αυξάνει το δείκτη σχετικότητας της ιστοσελίδας. Λέξεις κλειδία είναι οι φράσεις που πληκτρολογούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης. Λαμβάνοντας υπόψη τα εκατομμύρια των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά στο Internet, η επιλογή των σωστών λέξεων κλειδιών για την προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι το πρώτο σημαντικό βήμα ενίσχυσης της επισκεψιμότητάς της. Εστιάστε σε συγκεκριμένες σελίδες του website σας, οι οποίες είναι ξεκάθαρο ότι σχετίζονται με τα keywords που έχετε επιλέξει. Προσοχή: το να γεμίζετε απλά το περιεχόμενό σας με λέξεις-κλειδιά δεν λειτουργεί και όχι μόνο θα καταλήξετε να έχετε μη ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά ενδέχεται η ιστοσελίδα σας να μπει στη «μαύρη λίστα» των κυριότερων search engines εάν θεωρούν ότι προσπαθείτε να τις «ξεγελάσετε».
On-site Optimization
Αρκούν όμως μόνο τα keywords για να γίνεται σωστή ανίχνευση από τις search engines; Η απάντηση είναι αρνητική, καθώς η αφομοίωση των κατάλληλων keywords σε μία ιστοσελίδα, πρέπει να περιλαμβάνει και τα λεγόμενα meta tags της σελίδας, δηλαδή τα:
- Title tag
- Meta description tag
- Headings tag (h1, h2 κλπ.)
- Image tag
Το title και το meta description tag καθώς επίσης και το URL μιας σελίδας εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, επομένως όσο πιο ξεκάθαρα είναι, τόσο πιο εύκολο είναι για τους χρήστες να δουν τι ακριβώς προσφέρετε μέσα από την ιστοσελίδα σας.
Πρωτότυπο περιεχόμενο
Μία αποτελεσματική τεχνική για τη βελτίωση της φιλικότητας της ιστοσελίδας σας ως προς τις μηχανές αναζήτησης είναι το μοναδικό, πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχομένο. Το περιεχόμενο είναι αυτό που οι χρήστες εκτιμούν περισσότερο σε μία ιστοσελίδα.
Από τη στιγμή που η ιστοσελίδα σας αυξήσει την επισκεψιμότητά της, το περιεχόμενο είναι εκείνο που θα τραβήξει την προσοχή των χρηστών και θα τους οδηγήσει σε ενδεχόμενη αγορά υπηρεσιών και προϊόντων. Το περιεχόμενο προσθέτει ανεκτίμητη αξία στη SEO στρατηγική, ειδικά αν κατευθύνει τους επισκέπτες σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην ιστοσελίδα, έχει πρωτότυπο και πληροφοριακό κείμενο, είναι σχετικό με το θέμα και περιλαμβάνει ορθές λέξεις κλειδιά.
Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Ο βαθμός εγκυρότητας της ιστοσελίδας σας υπολογίζεται από των αριθμό των σελίδων που δείχνουν προς αυτή, τα λεγόμενα backlinks. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι την ίδια βαρύτητα. Οι μηχανές αναζήτησης δεν αξιολογούν τις ιστοσελίδες βασιζόμενες μόνο στον αριθμό των bakclinks. Αντίθετα, δίνουν έμφαση στην ποιότητα των συνδέσμων αυτών. Για παράδειγμα, αξιολογούν θετικά έναν εξωτερικό σύνδεσμο που προέρχεται από μία ιστοσελίδα με υψηλή εγκυρότητα, η οποία είναι σχετική με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σας.